Pagina's

Pages

Great things never came from comfort zones...

zaterdag 25 maart 2017

Eind januari zakte ik met een volle auto naaivriendinnen af naar Schoten. Naar de blogmeet georganiseerd door Davina. Ik keek er naar uit om de gezichten achter de blogs te leren kennen. Vond het stiekem best spannend ook. Het werd een leuke avond! Ik kreeg zelfs het beste excuus om me niet aan mijn stof-koop-stop te houden in mijn schoot geworpen, want ik won een waardebon van Pieke Wieke. Me happy!

Tijdens de blogmeet werd er ook een heuse Sew Challenge opgezet. Elke blogger kreeg een andere blogger als uitdager toegewezen. Mijn sew challenge maatje is één van de dames achter Sew Blondes. Die avond konden we niet direct criteria verzinnen. Die criteria kwamen wat later.

Treed uit je comfort zone
lente/zomer
verwerk er je lievelingskleur in

Ik had heel wat tijd nodig om het te laten bezinken. Mijn comfortzone qua naaien is absoluut naaien voor mijn kids, dus dat kon ik alvast elimineren. Naaien voor mezelf is op zich wel buiten mijn comfortzone, gewoon omdat ik het niet zo vaak doe. Een tas voor mezelf naaien, dat is een uitdaging! En eigenlijk wou ik toch wel eens een leuke nieuwe tas om mee te nemen naar het werk. Dus begon ik aan een online zoektocht naar leuke patronen. Ik zag heel wat pareltjes voorbij komen, maar mijn oog viel op de Caravan Tote van Noodlehead. Eenvoudig en praktisch! Net wat ik zocht. Criteria 1: check!

Ik combineerde een zalig mooi lentestofje van Michael Miller met een kobaltblauwe canvas. Criteria 2 en 3: check en check! 
Hoe hard ik er ook had tegenop gezien om er aan te beginnen, buiten de comfortzone enzo, zo tevreden ben ik met het resultaat. Ik ging heel secuur te werk, worstelde me door de Engelse handleiding met inches en woorden die ik niet helemaal begreep maar interpreteerde en besefte dat een tas naaien best wel meeviel. 












Vandaag mocht de tas voor het eerst mee naar het werk. Instant lentevrolijkheid op kantoor!

Bedankt Bieke voor de leuke criteria! Ik ben benieuwd naar jouw creatie met mijn criteria!

Neem zeker ook een kijkje op de andere blogs die deelnamen aan de Sew Challenge!



11 opmerkingen:

  1. Die tas is zooooooooo mooi (of moet ik zegge mega lelijk en dat ik me wel wil opofferen ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige tas, Barbara! En zo mooi recht gestikt en al, een pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een pareltje! Echt waar, duidelijk een onontgonnen tassentalent ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kei mooi, Barbara! Dat patroontje kende ik blijkbaar nog niet. En blauw past bij veel kleuren, daar ga je dus enorm veel geniet van hebben! Goe gezien ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, heel mooi! en die kleuren ;) ik word er vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie tas! De kleurtjes passen perfect bij de lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke tas zeg, je bent dus zeker uit je comfortzone getreden ;-)
    Tof resultaat, om helemaal vrolijk van te worden - zeker met dit weer!
    Jouw criteria komen morgen online...

    BeantwoordenVerwijderen

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS