Pagina's

Pages

There's beauty in simple things...

dinsdag 6 september 2016


Ik hou van eenvoud. Toeters en bellen, frutsels en tutsels, da's niets voor mij. Dat uit zich in mijn huis, mijn kleding, mijn koken, mijn werk, mijn hobby's... . Dat wil daarom niet zeggen dat in niet hou van mooie dingen. Integendeel. Ik ben daar zelfs heel gevoelig voor. 

Een van mijn grootste zwaktes zijn mooie stoffen. Ik kan soms helemaal verliefd worden op een stofje. Dan moet ik dat hebben en er iets moois mee creëren. Zo werd ik helemaal verliefd op de stofjes van See you at six. Meer bepaald op arrows in het blauw. Blauw is één van mijn favoriete kleuren en de stof heeft een eenvoudige, mooie en eigentijdse print. Ze is ook heerlijk zacht en soepel. 






Toen ons nichtje het zag liggen in mijn naaikamer, werd ook zij verliefd op het stofje. Mag ik hier een kleedje van? vroeg ze. Tuurlijk! Ik had meteen al een patroon in gedachten. De Pretty Paris uit Urban Style van Eva Maria. Ook hier weer een eenvoudig patroon, maar o zo mooi. Ik gebruikte gouden paspel aan de schouders en goudkleurig garen voor de zoom en de biais afwerking aan de hals- en armopeningen. Net dat beetje bling om er mijn stempel op te drukken. 










Ik had van de anderhalve meter die ik kocht nog net genoeg voor een rokje voor dochterlief. Ik gebruikte deze tutorial van Straightgrain. Klaar in een wip! Mijn dochter is trouwens dol op deze rokjes. Voor de voering gebruikte ik een zachte oudroze viscose. En ook hier weer werkte ik de zoom af met gouddraad.








... Barbara ...

Stof: Arrows blauw van See you at six bij de Stoffenstraat
Oudroze viscose bij Madeline de Stoffenmadam

1 opmerking:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS